۱۳۸۸ تیر ۱۲, جمعه

دوچرخه


بالاخره تابستان شد، به دوران كودكي ام مي روم .
به دوچرخه بي كمكي پسردايي و ديوارهاي سيماني خانه ي مادربزرگ و پاهاي من كه هميشه از زانو به پايين كبود كبود بود .
به تولد هفت سالگي ام و آن چرخ قرمز با سبدي براي خريد .
به شب هايي كه پسردايي و دوچرخه اش خانه ي ما مي ماندند و همراه من و بابا تا آتشنشاني ركاب مي زديم و مي خنديديم .
آن روزهايي كه دخترخاله ها براي سوار شدن به چرخ من دعوا مي كردند .
ولي حالا، مادر بزرگ مرده، آتشنشاني تعطيل شده، پسردايي نامحرم شده و چرخم كه احتمالا" تا حالا يك فرقون شده !!!
و بعد چند سال اخير كه مامان براي آبرو جلوي دروهمسايه دوچرخه سواري را در كوچه قدغن كرد .
: دختر بايد با حيا باشد، اين كار مناسب يك دختر خانم نيست .
اين روز ها سوار زين كه مي شوم، باد لاي موهايم مي پيچد و با تمام نيرويم ركاب مي زنم، اين خاطرات برايم زنده مي شود .
و ساعت ها روي جاده ي آرزوهاي كودكي ركاب مي زنم .
من به چرخ شبانه راضي ام، انگار پرواز مي كنم ...
بهترين و زيباترين احساس دنيا ...

۸ نظر:

  1. bah bah
    vaqean yeki az behtarin hes ha hamin 2charkhe savariye

    movafaq bashi o shad o bar asman ba 2charkhe pa bezari

    پاسخحذف
  2. آخ یادش به خیر !
    با وجودی که عاشق دوچرخه سواری بودم و هستم ... برای اولین باری که از چرخ افتادم و سرم شکست دیگه هرگز سوار دوچرخه نشدم ولی وقتی کسی رو میبینم سوار بر دوچرخه است تمام این احساسات در من زنده می شود .

    پاسخحذف
  3. یادش به خیر
    با وجودی که عاشق دوچرخه سواری بودم وقتی برای اولین بار سوار دوچرخه شدم و خوردم زمین و سرم شکست دیگه سوار دوچرخه نشدم به تنهایی ... همیشه نشستم توی رکاب !!!
    اما نمیدونم چرا وقتی یه نفر رو میبینم که داره دوچرخه سواری میکنه تمام این احساسات هم در من به وجود میاد و شیرین است برایم .

    پاسخحذف
  4. akh che hali mide 2charkhe savari
    manam mikham

    پاسخحذف
  5. سلام.ياد كودكي ياد خاطراتش خيلي شيرينه.دوچرخه سواري كه جاي خود داره.دوراني كه آدم از مشكلات زندگي هيچ خبر نداره و فقط دنبال بازيگوشيه.گاهي دل آدم واسش تنگ ميشه.

    پاسخحذف
  6. امیدوارم خاطرات چند ساله دیگه ما این نباشه که وبلاگی داشتیمو دوستانی داشتیم و الان ...

    پاسخحذف
  7. من و سایه ام یه کمی کامنتش قر اینا داره ولی مرسی که به یاد هستی :)

    پاسخحذف
  8. سلام عزیزم قشنگ بود هر از گاهی یکی از مطلبا تو می خونم
    اینم یک شعر از آرش

    Always on my mind , always in my heart

    I’ve been waiting for you night after night
    Like a shadow , staying close to the light

    پاسخحذف